torsdag, april 12, 2012

inflyttningsfest





jag håller på att flytta in i min nya dator. det går ganska långsamt. jag försöker känna efter, vrida och vända på saker, ställa dem på olika saker och se hur ljuset faller. eftersom den är nyrenoverad behövs inget spacklas eller skuras, utan det handlar bara om följsamhet. det första jag bar in var Firefox, lite som en skön fåtölj. har ännu inte Word, skrivbord, men bestämt mig för att det behövs, trots att mitt exemplar är lite nött och inte särskilt ergonomiskt. de viktiga filerna ligger kvar i mappar på gamla datorn och ska nog få flytta upp till min motsvarighet av vindsförråd - USB-minne. efter att ha promenerat runt i rummen och skrymslena i några veckor känner jag att jag nog ska trivas här. kopplar in stereon - spotify - och kör igång inflyttningsfesten i morgon. ska försöka låta bli att hälla vodka russian i tangentbordet på den här...

Inga kommentarer: