fredag, april 27, 2012

äventyrsafton





vi är tydligen inte så mycket för det där med gemensamma personalaktiviteter på mitt jobb. idag ska vi emellertid ha någon sorts kick off tillsammans med andra restauranger i samma kedja. jag vet inte vad vi ska kicka off. sommaren kanske? semesterperioden?

våra gruppchefer har slagit sina kloka huvuden ihop och bestämt att vi ska skämmas bort rejält på detta första personalevenemang sedan istiderna drog över jorden. alltså ska vi fiska. från en båt som avgår en kvart efter att jag slutar, dvs vid den tiden då jag de facto slutar. jag får helt enkelt teleportera mig. frågan är om jag verkligen vill komma i tid? det är april och vädret utlovar regnskurar, och trots att jag är en sådan som peppar loss ganska bra (har alltid lyckats bra med lekar och lagsporter, engagerat andra i bl. a. elevråd och diskussioner under skoltiden) undrar jag om jag ska orka vara odelat positiv i ett svänggäng bestående av slitna restauranganställda som inte riktigt känner varandra. själva fiskandet är jag däremot nyfiken på.

efter den tre timmar långa turen till havs ska vi eventuellt hem till en gruppchef och grilla. eftersom han inte själv lagar mat, är det mest troligt att vi får göra jobbet. regnar det blir det deppigt. jag ska ha med öl. det där med att bjuda på saker är inte företagstypiskt.

back up-planen är att vi ska ut och äta allihop, på någon lämplig restaurang. jag tänker pizzeria eller kebabhak.


den här dagen kan bli hur bra som helst!

3 kommentarer:

Limpy sa...

Mmmm... pizza..

lisa lightning sa...

vet du! det blev trerätters med havsutsikt. men vid det laget var jag så jädra slirig (inte bara jag) av all öl på fastande mage, att jag inte riktigt minns om det var gott.

Limpy sa...

Haha! Fint du!