tisdag, september 04, 2012

"man blir så motiverad av att göra saker tillsammans med någon annan!"





idag när jag var ute och sprang så gjorde jag först min runda, och sen sprang jag ett varv till av bara farten. kanske för att det var skönt, mulet väder. kanske för att jobbdagen varit förfärlig och för att mina spända axlar och dunkande huvud behövde lyssna på sandy shaw och andas. eller för att de delade ut skitfula t-shirts från iForm i parkens bortre hörn och de missade mig första varvet.

hur som helst så fick jag en av de fula t-shirtsen och ett reklamblad om iForm-loppet som äger rum om ett par veckor. och så började jag fundera på om jag kanske skulle anmäla mig till det, för 5km kan jag väl flåsa mig igenom utan större problem. fast om jag mot förmodan skulle göra det, anmäla mig alltså, så kanske det skulle kännas tvångsmässigt och tråkigt att springa, och så skulle jag börja jämföra mig med alla andra och känna mig dålig och kanske sluta helt och hållet.

jag tror helt enkelt inte på det där med pepp.


och den fula t-shirten passade inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är nånting jag verkligen vill behålla för mig själv här i livet, så är det träningen. Skulle inte ens få för mig att gå på ett gruppass på gymet. Bara tanken äcklar mig. Massa glada tjejer med hästsvansen uppe mitt på hjässen och peppig, s.k. glad musik på för hög volym.

Träningen, antingen det rör sig om styrkepass på gymet eller en runda i löparspåret, är min frizon. Jag vill vara i fred med mig själv när jag tränar, inte fan vill jag behöva förhålla mig till andra människor även då. Och varför tävla mot andra när man kan tävla mot sig själv?

lisa lightning sa...

ja, eller hur? nu när jag äntligen börjat tycka om träningen så pratar jag gärna om mina rundor, vilket jämt leder till att folk frågar om vi inte ska börja springa tillsammans och jag vill inte! och så mumlar jag nåt om att "äh, jag är inte så bra" men i själva verket trivs jag så sjukt bra med att vara med mig själv. jag ler när jag spinger. hade jag fan aldrig trott för ett halvår sedan.