onsdag, oktober 03, 2012

the return





ett par timmar efter att tidigare inläggs dialog utspelat sig, kom en annan gäst fram till mig och sa "jag har hört att du skickar folk till IKEA." det visar sig att föregående kund blivit rädd och trott att jag var arg. jag sa att det var jag såklart inte MEN jag var så himla trött på att folk jämför caféförsäljning med matbutiker och liknande (och det här har jag redan tjatat ihjäl er om) och att IKEA faktiskt går med förlust för varje kanelbulle de säljer, och det är inte så världen funkar. herregud, du får för tusan gratis kaffe på IKEA. vad tror ni de tjänar på det? visste väl att den där lilla kommentaren skulle komma tillbaka och bita mig i röven. det förtjänar jag. i serviceyrket får man aldrig säga något fel.

det är till exempel inte populärt att säga: du kan ju aldrig bestämma dig! eller jag drömde om dig inatt.

3 kommentarer:

Burgschki sa...

haha, kämpa på!!

Sandra sa...

Vafan! Ger ni inte bort kanelbullarna gratis? Det är dåligt tycker jag!

lisa lightning sa...

mmmm, jag vet. välgörenhet riktas bäst mot dem som har 40.000 i snittlön.