tisdag, oktober 02, 2012

välkommen till min oktober





det är verkligen inte det att jag inte har något att berätta om. det är bara det att alla tankar som formuleras är så elaka just nu. eller lite för ärliga. och då blir människor buhu ledsna i ögat eller sura eller oj träffade. så jag håller min stora flabb, och idag sprang jag den där rundan i mobil-appen som jag inte vågat mig på innan eftersom den känts farlig och jobbig och svår, och jag hade kunnat springa dubbelt så länge utan problem, så det så. det är så man får monstren att spricka i solen.

igår när jag skulle plocka ur mina linser hittade jag inte den ena. trodde att jag kanske tappat den. i morse när jag borstade tänderna kom den fram från någonstans bakom ögat, alldeles slemmig. min optiker säger att detta är normalt. "kommer den inte fram på ett par dygn kan du komma in, så pillar jag ut den." hon är fan inte normal.

till ful-lasagnen drack jag ett glas fulvin.

jag har så många favoritgäster på jobbet. tjejerna pratar jag med, blir lite kompis, berömmer kläder, gnäller lite och skrattar. favoritmansgästerna pratar jag inte med. hoppas att de vet att jag tycker om dem ändå. det handlar om att allting man gör sexualiseras i dagens samhälle. i bakhuvudet. kom ihåg det, när ni tror att jag är otrevlig för att jag inte pratar med er. det handlar bara om skam och indoktrinering.

köper kläder från H&M som skulle passat perfekt för tre månader sedan. min gravidbuk har krympt. tack för det, ilskan. plånboken hälsar att det är dyrt att köpa fel storlek.

fulvin är bättre än finvin. gillar inte sånt som kräver min respekt eller andakt. gillar inte sånt som kräver.

i morgon ska bli en bättre dag, som christer björkman inte sa.

Inga kommentarer: