lördag, november 24, 2012

visst gör det ont när tekniken brister





i ett försök att utvecklas som människa, och eventuellt öka mina chanser till anställning hos ett företag som bryr sig om vad jag tycker och tänker, köpte jag mig en nätbaserad kurs i Excel for business. ja, det var genom Groupon och ja, jag tänkte redan då att det lät tråkigt, men skam den som ger upp innan första hindret.

andra hindret däremot. idag, när jag äntligen tänkte registrera mig på kursen, insåg jag att jag inte har Excel. jag har inte Excel, jag har inte Word, jag har inte Office över huvud taget.

i mina gömmor hittade jag en gammal installations-CD från 1999. bara att stoppa in den i driven kändes bisarrt. att en 13 år gammal CD ens går att läsa är ett mindre mirakel. (den förklarade att den inte kunde hantera mina kalenderuppgifter - det förlät jag den för.) till slut hängde sig installationen och jag får acceptera att det tredje hindret är det mest oöverstigliga. tur att kursen lät så trist.


2 kommentarer:

Vintagemamman sa...

Hm...eller så kommer vi och installerar det till dig så att du kan gå den tråkiga kursen. ?

lisa lightning sa...

eftersom jag är ett tekniskt geni och en hänsynslös nätpirat, så har jag löst problemet och anmält mig till kursen. den beräknas ta 18 timmar. borde vara uthärdligt?