måndag, mars 16, 2009

varför blev jag inte miljonär? jag hade använt tiden väl.


åh, vad fint det är med udda axlar, sneda sömmar och vackra tyger! när catwalkfotografierna bombarderar alla tidningar såhär i början av säsongen, kan jag inte låta bli att sukta efter yves saint laurents klänningar och kappor, eller varför inte marnis kragar och jackor, D&G'sprinsessklänningar och alla färger i kombination med bärbarheten i dries van notens höstkollektion:


hade jag varit miljonär hade jag använt tiden och pengarna väl, jag lovar, iklädd endast de absolut roligaste, finaste, sötaste och mest originella av designerkreationerna.

nu råkar jag vara världens antimiljonär, så jag ska i stället låna mammas symaskin och göra mina egna lisa van notens och lisa saint laurents. hur svårt kan det vara?

och om man inte riktigt orkar sy och snickra, så får man bege sig ut på vintagespaning. kolla in bloggen drömma, och bli inspirerad av livet bakom disken, eller gå bort till den där fina vintagebutiken på engelbrektsgatan, ni vet, den som har barnkläder från 40-talet som är så söta att man vill kräkas.

idag ska jag vila bort min huvudvärk, dricka C-vitaminbrus, jobba och tänka att det snart är helg igen.



Inga kommentarer: