fredag, mars 27, 2009

material girl



sådär. nu har jag och min mobilkamera gjort det vi gör bäst. tagit suddiga, halvtaskiga bilder alltså. men låt inte bildkvalitén försämra intrycket av mina fina, fina födelsedagspresenter. kolla bara:


de fina tulpanerna fick jag av min chef, och den fina kannan av min syster. kannan kan man även kolla in i Meloas blogg här, och jag var ju såklart tvungen att lämna en kommentar på det inlägget.


en köksvåg med den här über high tech knappsatsen fick jag av ma o pa. seriöst: man kan få reda på livsmedels fettprocent, kalorier, kolestorol, ja, vad du vill. tänk vad roligt jag ska ha!


mamma har planterat penseer till mig, och de matchar tulpanerna. och så fick jag den smarta snodden Osnodd (Designtorget), fina kort, och örhängen:


örhängena fick jag av syster sofie, och de är gjorda av knappar och känns som skönt återvinningshantverk. tjejen som gör dem skriver en blogg som ni kan läsa här.


av syster stina fick jag ett riktigt gött paket med ansiktsmask, ögonbrynspenna (i rätt färg!), en enorm flaska body lotion som inte kom med på bilden, och de roliga äggljusen. även presentasken förtjänar att vara med på ett hörn.


om ni skärper blicken ordentligt så kanske ni ser att denna bild föreställer cyklar, och om ni anstränger er lite extra så kan ni kanske urskilja min nya cykelsadel. det är den i mitten. när jag cyklar nu så är det som att sitta i en skön fåtölj. och jag blir inte genomblöt i rumpan heller, som av den förra, trasiga.

så visst är det roligt att få presenter, även om jag blir besvärad för stunden.


Inga kommentarer: