måndag, april 26, 2010

helgen vecka 16.

fredag

restaurang möllan var fullt och hade sju sällskap i kö, så vi travade bort till plockepinn, fick vänta i baren, fick bord, drack brut och lyckades äta tretton rätter. avslutade med espresso och mojito. vältrade oss bort till thomas, drack strawberry daiquiris och spelade den försvunna diamanten två gånger. jag förlorade båda. gick till biljardhallen, men där fanns inga lediga bord. gick till brogatan, och där fanns inte heller några lediga bord, men det struntade vi i. drack vin och sjöng lady gaga, till martins stora förfäran. hängde i källaren och blev lite, lite för full. gick till bageriet Donau på vägen hem och köpte chokladbiskvier och vitamindryck. och lökringar på sibylla.


lördag

åt frukost i två timmar. satte på mig solglasögon, tog martin i handen och gick till postutlämningen på tobaken och hämtade paket. köpte isig glass hos videouthyraren på fisketorget, satt i solen och tittade på hundar och hus. skulle gå på gårdsloppis, men det var på fel adress och fel dag. köpte vindruvor, mango och melon hos den minst hetsiga fruktförsäljaren på torget. tittade på flygande drakar och satt lutade mot kinabutiken, precis som alla andra. jag fick ta av mig jackan. det var varmt. började svettas på överläppen, gick hem, åt pasta och gick till tröls. drack vin i skuggan och såg kön till tangopalatset bli oändlig. drack mer vin, sedan ställde vi och också i den. såg wrestling. jag förvandlades till ett blodtörstigt djur. blev rädd för mig själv, och förvånad. åkte taxi till panora, drack en halv öl och åkte taxi hem.


söndag

gjorde inte ett smack, men det var väl inte så svårt att lista ut?


Inga kommentarer: