tisdag, april 27, 2010

semestern bokad

ibland tänker jag att semester är en fuktig augustinatt någonstans vid Ostbahnhof, Berlin. kanske lite bar25 och definitivt club mate och nätter som aldrig tar slut.

sen kommer jag på att jag inte är 20 längre, att jag inte orkar vara vaken flera nätter i rad och att jag känner mig klar med att sova på någons golv och inte ha nyckel till porten.

då tänker jag att semestern 2010 ska matcha min ålder och bekvämlighet. jag ersätter Rothaus Pilsen med rödtjut och currywursten med tapas, och drar till Barcelona i stället. sex dagar med sight seeing, långa luncher, strand och stadsupptäkter, i stället för tre-fyra bakisdagar i Berlin. jag är nöjd och vuxen. vi har bokat hotell med takpool.



PS: jag vill hemskt gärna åka till berlin i sommar också, fast just nu behöver jag lyxvila och inte klubbdöden.

4 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Hahaha, låter som mina tankar. Som slutade i londonsemester (som stundar, wooo) men istället för hostel i Camden valde jag snällt lyxigt hotell i Hammersmith! Är för gammal helt enkelt...

lisa lightning sa...

åh, vad jag älskar att vara gammal! sitter just nu och bläddrar i guideböckerna (som samlats på hög genom åren - en annan fördel med ålder) och funderar över vilka fantastiska barer och restauranger som ska äras med min närvaro...

och london är bra om man är gammal! förutom klubbarna, så finns ju sjukt coola och gratis nöjen i form utav museer och gallerier! have fun!

Burgschki sa...

MEH!

lisa lightning sa...

meh, burgschki! kan säkert klämma in en tyskweekend också! vi är inte svåra här i lightning-hushållet!