tisdag, januari 11, 2011

mat-TV, till exempel

förra torsdagen chockerades vi över att TV3 helt sonika hade hoppat över ett avsnitt av Masterchef USA. denna fadäs kompenserade de för igår genom att visa torsdagens avsnitt ännu en gång. behöver jag berätta att jag kände mig sviken?

ledig förmiddag, och åttan sviker aldrig, utan matar ständigt ut kockprogram, vilket får mig att fundera på om det värsta jobbet i världen kanske inte alls är att knacka ner istappar från takåsarna, eller något lika obekvämt och riskabelt, utan att jobba för TV. inte som kändis; att vara kändis har jag fått för mig är ganska soft, men att vara upptäckaren måste vara en mardröm. du hittar någon som ger din kanal eller ditt network miljoner nya tittare och denna någon tjänar i sin tur miljoner nya kronor, men vad får du? ära? berömmelse? lite hederlig street cred? nix. du får ingenting. kanske dyker ditt namn upp i någon eftertext och kanske får du en obehaglig ryggdunk, men det är också allt. så fruktansvärt otacksamt yrke.


jag hade i alla fall hellre varit jamie än pat.




Inga kommentarer: