söndag, januari 16, 2011

team work är inte min grej om det inte laget består av bara mig

på helgerna är vi två som jobbar. det är bra. det är också dåligt. jag är nämligen en jävligt passivt aggressiv person.

jag säger: Hade du inte torkat borden?
jag menar: Fy tusan vad dåligt torkat det är.

jag säger: Snacka om att du är noggrann!
jag menar: Snacka om att du är långsam!

jag säger: Ta du en diskrunda så kan du gå sen.
jag menar: Kan du åtminstone jobba lite innan du går hem?


vi har också en del fina stunder tillsammans, jag och min kollega. som när vi sitter med näsan i varsin del av dagstidningen, och hon frågar vad olika ord betyder. besvärliga ord, som kommunist och naturreservat. eller som när jag kommer på henne med att stå och titta på diskmaskinen i väntan på att den ska bli klar.

då skrattar jag inombords. men mest gråter jag. så är det, livet.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Tänk vad mycket man säger som man inte säger men egentligen inte menar. Så är mina dagar nu. Mot alla kunder. Inombords skriker jag! Ibland säger jag det jag tänker också. Då ångrar jag mig lite. Fast bara lite. För sen kommer jag på att de förtjänade det!

lisalightning sa...

haha, visst gör de?! idag råkade jag meddela en kund att jag ser ner på alla mina kunder som är i hallen utan att spela. kanske inte service minded, men fruktansvärt ärligt.

Emma says, style, love & rock and roll. sa...

ahahaha, underbart ärligt!

Sandra sa...

En kund skällde typ på mig för att jag inte visste vad som händer om vi öppnar igen. Vi har liksom ingen ny lokal. "ni får annonsera". Ja, jo vi får se. "DU FATTAR VÄL ATT DU MÅSTE ANNONSERA ANNARS KOMMER DET INGA KUNDER!!!!!" Då sa jag rätt och slätt: Du... Jag har fått sparken så jag bryr mig inte! Då blev hon jättetyst! Hon hade liksom inte fattat det...

lisa lightning sa...

fan va bra! jag brukar också säga så, fast utan sparken-delen. "varför har ni inte öppetven timme längre, det hade ni tjänat på!" "tja, min chef sätter mitt schema och det ligger i mitt intresse att sluta tidigt, inte att företaget ska gå bra." typ så. fast fan vad dryg jag låter. min kille är förresten ledsen och undrar varför ni stänger.

Sandra sa...

Vet du vad. Jag är så trött på kunders förslag på saker de tror skulle va lönsamt. Endel håller fast mig, bokstavligt talat, för att förklara hur vi borde göra med butiken. Som vore jag puckad. Saken är den att det helt enkelt är så galet dyrt att ha lokalen att det är orimligt. Kontraktet går ut nu 31 januari och då ville de höja ännu mer. Jag förstår inte hur några butiker kan gå runt överhuvudtaget i stan med tanke på hyrorna. Jag vet inte hur mycket de ville höja, men hyran just nu är 150 000 kr i månaden!!!

Alltså. Kunderna är nog anledningen till att jag inte kan blogga så mkt just nu. Jag skulle framstå som en så hatisk person att jag skulle skrämma bort alla jag känner om jag skrev om det! Haha!

lisa lightning sa...

så sjuk hyra! heltokigt. förstår vad du menet, förresten. ibland måste man bita ihop om man inte bara vill spy galla. kram