torsdag, juni 09, 2011

kick offen på sommarlovet är slut



har lämnat spegelblanka sjöar, john bauerblå skogar, klara skyar och tystnaden bakom mig, och återvänt till ett malmö som är tio grader kallare, hällregnigt, ensamt och stökigt. på bussresorna genom sverige har jag lyssnat igenom podarkivet från Sommar i P1. inte alla, men en hel hög. till och med sådana som man alltid tyckt varit riktigt dryga låter trevliga när de sommarpratar. det är fint. jag inbillar mig att det är ärligt.



djur jag skådat genom bussfönstret:

räv
räv (död)
hjort
hjort som hoppar (x3)
älg
katt
kaja
hund
ko
häst
människobarn



tillbaka i verkligheten. kassakort ska skickas in, jobb ska sökas, golv ska dammsugas, tvättiderna hopar sig och sommarens schema är smockfullt. av roliga saker. vi kallar den the summer of fun.

Inga kommentarer: