torsdag, juni 30, 2011

mitt sommarlov vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli

jag har sommarlov. det känns så i alla fall. jag hade inte haft tid att jobba om jag nu haft ett jobb. hade inte hunnit. finns så himla mycket annat som måste göras.



den här veckan har jag till exempel hängt på stranden varje dag. det är ett slitigt tidsfördriv men någon måste ju göra det.



när jag inte dåsat i solen har jag hjälpt ma & pa med hustömning. det senaste projektet är att ta bilder av saker och möbler och sedan försöka lära dem hur man lägger upp Blocketannonser. någon som känner sig sugen på att köpa crack-Barbies hus kanske? 200 spänn och 1g är allt jag vill ha för det. eller en hundring. eller några kronor? en fimp?




genom det här fönstret hoppade en katt in och dog. mamma hittade en himla massa pälstussar och sedan ett skelett. hon trodde att katten smitit in genom dörren, blivit inlåst och sedermera dött av svält. tack och lov hittade jag den trasiga fönsterrutan och vi bestämde oss för att katten hoppat in för att dö i lugn och ro. katter gör sånt. eller? visst gör katter sånt?

pappa trodde att skelettet var en fågel. det går utför med synen på di gamle.


ni kanske tror att jag är uppvuxen i en förfallen lada full av döda djur, men det är jag inte. jag är uppvuxen i huset bredvid, även det fullt av döda djur. den första riktiga säng jag sov i, efter att ha vuxit ur spjälsäng och växa-säng, hade min gammelfarmor dött i. det gick bra ändå. när jag var femton slutade jag se spöken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan barbiehuset hade varit ganska coolt till ville ändå!!! sålt eller slängt än???// charlotte

lisa lightning sa...

klart killen ska ha ett hus! 200 kr vill de ha för det, och då ingår de väldigt udda möblerna. jag åker till london nu, men messa om du är sugen, så säger jag åt ma o pa att inte lägga ut det på annons. kram.