torsdag, juni 23, 2011

utrensning

vi tömmer mamma och pappas hus. förutom sortering av saker som legat lagrade i trettiofem år, så ska det slängas, säljas, putsas och målas. de senaste dagarna har jag sågat ner två träd, hittat ett fågelbo och ett humlebo (mamma hittade skelettet av en död katt i garaget, så hon vinner) och lyft och burit flera ton skrot. idag har jag träningsvärk och skyller min arbetsvägran på ett a-kasseseminarium hos arbetsförmedlingen. det är obligatorisk närvaro. som om man inte har viktigare saker att göra när man är arbetslös.



jag älskar att slänga saker. särskilt när man inte behöver sortera (det gör containergubbarna). dessvärre älskar jag även att fynda gratissaker, och har därför burit hem tavlor, ljusstakar, böcker och en gammal köttkvarn (!).

snart får jag boka en egen container.



några kilo liv.

2 kommentarer:

Maggie sa...

oj vad sorgligt. så många oförglömliga tonårsfester i det huset.

lisa lightning sa...

jo, visst är det så. men känns skönt att göra det medan Ma o Pa har huvudena kvar och kan hjälpa och tycka. men visst har vi haft kul där?!