onsdag, maj 16, 2012

11 frågor





sandra har bett mig att svara på 11 frågor, och eftersom jag är en gammal Skunk-tjej, så älskar jag allt som har med frågeformulär att göra. det får mig att känna mig viktig och bekräftad att skriva saker om mig själv. so here goes:

1. Hur skulle du hantera om du vann typ 108 000 000 kr?
jag skulle hantera det hur bra som helst! jag skulle konsumera som bara den! bostad, prylar, presenter, ja, vad som helst. skulle förmodligen sluta jobba och skriva en best seller. och dricka en himla massa drinkar.

2. Vad tycker du om ordet hen?
hen är fantastiskt bra, och vet ni vad? oavsett vad folk säger och gnäller om, så finns det redan. så det så.

3. Vilket är ditt bästa recept och varför, mat eller bak spelar ingen roll?!
min farfars far skrev en kokbok som använts flitigt i restaurangvärlden och i kockskolor. den har jag aldrig använt. lagar jag något för första gånger så googlar jag olika recept för att få riktlinjer (tillagningstider etc.) och sedan improviserar jag och litar på mina smakkunskaper. och det brukar bli bra. jag är aldrig rädd när jag lagar mat. om jag bakar använder jag recept eftersom jag avskyr att baka, vilket betyder att det blir äckligt om jag gör som jag själv vill.

4. Vad är du bäst på? Utgå från dig själv...
jag är superbra på att jobba. jag är plikttrogen, servicemedveten, ser vad som behövs göras, är noggrann och skäms när jag inte gör mitt bästa. om detta är bra eller dåligt för mig vet jag ärligt talat inte. så jag kanske borde skriva att jag är bäst på att se på TV. gör det varje dag. har inget emot reklampauser heller.

5. Vad tycker du om köttkonsumtion?
jag önskar att alla var smarta nog att skära ner på sin köttkonsumtion för vår och våra efterkommandes skull. vi är tillräckligt smarta för att fatta att det inte är hållbart, det vi håller på med. själv äter jag mer och mer kött för varje år och det gör mig rädd.

6. Är du beroende av något?
jag röker. dessutom vill jag dricka ett glas vin när jag lagar pasta och en dry martini eller två när jag kommer hem från jobbet på fredagar. långa bad och goda böcker får jag också abstinens av om jag måste leva utan.

7. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
varje gång jag blir lite för överförfriskad vill jag lyssna på kent och winnerbäck. och suede och pulp. och the andrew sisters. kanske för att de får mig att minnas mina äldre tonår, med all plåga och sorg, eller också är det bara för att jag vill sjunga med lite för högt.

8. Vad gör dig riktigt förbannad?
mitt jobb. varje dag. det är helt otroligt.

9. Har du något riktigt bra husmorstips?
cillit bang med klorin är en fantastisk produkt. lite lurig att få tag på, men funkar som i alla rengöringsreklamer - spraya, låt verka, torka. annars är glasputs underbart. till speglar, ja, men även handtag, kakel, bordet, kranvred och diskbänk. glasputs är dessutom det ultimata sista-minuten-rengöringsmedlet, eftersom det är så gott som doftfritt, och alltså kan du putsa loss som satan och tre minuter senare välkomna gäster med ett försynt "ja, ursäkta röran, jag har inte städat".

10. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
för några år sedan fanns det en Benetton-reklambild föreställande en barbröstad man som låg ner och blev trampad på av en kvinna i höga klackar. jag älskade den bilden. inte för att jag vill trampa på nån, men ett par snygga skor gillar man ju. att bilden bjöd in till debatt i media (blev anmäld om jag inte minns fel) var fint som snus.

11. Är du dig lik nu, som du var när du var barn?
hade varit trist att vara 30 och se ut som fem. men jag ser ut som jag fortfarande. tror att jag tänker likadant också, fast mer eller mindre.



varje gång jag ber andra att svara på sådana här frågor svarar alla artigt men bestämt nej tack, så jag skickar inte vidare, men tack Sandra! hoppas du är nöjd med min prestation.


avslutar med hundkatten.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag är väldigt nöjd med din prestation! :)