tisdag, maj 29, 2012

arbetsskada





idag hände en obehaglig grej. jag skummade lattemjölk, som jag gör när jag har öppet mellan 07.45 och 15.00, då jag plötsligt upptäckte att arbetsbänken snabbt kom närmare och det började svartna för ögonen. jag ruskade på huvudet, upplevde ett par sekunder av desorientering, lutade mig mot kanten och efter ett par sekunder gick det över något. det värsta var att när jag analyserade situationen lät det såhär:

-shit. höll jag på att svimma?
-synd att jag inte gjorde det.
-ja, då hade jag kanske kunnat gå hem.*
-nä, vet ni vad. jag somnade nog bara lite.


att jag somnade på jobbet i en sekund hade jag kunnat skylla på att jag var ute och festade hela natten eller att jag hoppade bungy jump igår, men jag är varken 20 eller äventyrlig, utan såg den tidiga visningen av Hunger Games på bio och gick sedan hem och såg Game of Thrones. gick därför inte och la mig förrän halv elva. likadant i söndags minus bion. och eftersom jag är äldre än 20 kan jag inte sova sex timmar per natt och sedan utföra mitt slentrianmässiga kroppsarbete utan att börja gråta. eller somna, visar det sig. så himla deppigt.

somna sådär hur som helst. hmpf. störtlöjligt.




tyckte förresten att Hunger Games var oväntat bra. förutsägbar? visst. men med många intressanta blinkningar. och spännande? ja. mycket. två gånger hoppade jag så högt i min lilla biosoffa att någon av de övriga fem i salongen säkert märkte det.





*ni tror säkert att jag, efter att gång på gång snacka skit om mitt jobb, är en jäkla slacker som lever efter minsta möjliga motstånd, men faktum är att jag jobbar hårt, och att det är det som gör mig missnöjd med mitt jobb.

Inga kommentarer: