lördag, augusti 13, 2005

bengali in platforms

jag hade kunnat skriva om hur jag blir attackerad av okända fiender, hur jag oftast inte sover särskilt bra, eller om hur jag inte kunde hitta min tandborste imorse. jag hade kunnat skriva om saker som intresserar, saker som berör, saker som ingen vill veta för att det skulle hemsöka deras tankar. jag hade kunnat vara någon annan och skriva om resan utifrån och in när andetagen blir för långsamma och hjärtslagen slutar höras, men va fan, det är bara en vanlig lördag och det är bara en vanlig jag med vanliga avstånd ner till golvet och det är för tidigt att göra något åt det.


försöker få igång någon slags festinställning i mitt trötta huvud: en insikt om att vi ska ut och dansa ikväll och att lampor och öl och lördagsfebern kommer att slå mig i ansiktet som vanligt och jag borde förbereda mig så att jag är beredd när det händer. ingen musik får mig att dansa, förutom kanske balladerna på stinas blandskiva, men mest handlar det om falsknynnande och duschfiltrerade öron. så går timmarna och snart ska även jag ta på mig dansskorna. prata i munnen på någon annan, dricka någonting som inte är ledset och övertala andra att det här är världens bästa dag. egentligen.

Inga kommentarer: