onsdag, augusti 03, 2005

att inte göra allt. att göra ingenting alls.



i morse skrev jag en haiku när jag halvsov i dagsljusterrorvitarummet. jag reste aldrig på mig för att skriva ner den, så den försvann igen.


jag tänkte nyss skriva någonting bra, någonting som kändes, men så är det tydligen så att jag har bråttom någon annanstans för att någon annan ska köpa nya skor. nya skor är viktigt. nya skor ska stressas för. länge leve nya skor. in a poor attempt to bite ones head off, you be careful it's not your own. det blir ingenting skrivet.



kimya dawson förbannade harry potter, och beskyllde honom för att ta upp för mycket av hennes tid. själv kan jag bara be the chosen one om ursäkt. jag är ledsen, harry! förlåter du mig? jag ger dig inte min tid.

det finns så mycket annat att göra. bada i salt, kallt vatten, se filmer på canal + som inte handlar om någonting eller följa med och köpa skor. förstår du, harry? förlåter du?



efter senaste veckans "nära-döden-nära-gud"-upplevelser är jag utmattad och vill helst bara sova. fint att emil var här, och fint att bada och tro att sälarna förstod, och blixtar och regn och en rakbladsvass horisont. så trött. men nu - nya skor.

Inga kommentarer: