fredag, augusti 05, 2005

blixten förbi



blixten slog ner i ett hus i limhamn. det brann och våra fönsterrutor skallrade. mamma låg vaken och tänkte att det var en bomb. marcus låg vaken och sa "lisa, det åskar". jag sov. lisa lightning totaldissar blixten.

molnen igår var som på film. jag resonerade över min harry, om det är så att moln ser olika ut beroende på vart man är. "givetvis är det så, min käre watson", svarade harry. alltså är jag glad att jag bor i malmö och inte i växjö. inlandet suger. om det inte är utbrett.




eftersom jag äntligen fått min skatteåterbäring kan jag nu börja planera någon typ av återbetalning till kära mamma och kära pappa. det suger. något som inte suger är vår dammsugare som dog igår. länge leve dammet! (och länge leve glaset som jag fick i foten i förrgår, mitt i popcornspoppandet.)

Inga kommentarer: