lördag, augusti 06, 2005

min bulgariska kulstötarkvinna


inatt när vi kom hem från festligheterna, möttes vi i dörren av en hund vid namn chevvy. kärvänlig som en red light district-brud ville hon sova i vår säng. det tyckte jag såklart var en utmärkt idé just då. i efterhand förstår jag att hon inte hade fått plats.

marcus åkte tidigt, och jag vinglade runt i segt lördagsillamående en stund och sov några timmar. peppade upp med kaffe när mamma sent omsider vaknade, och resten av dagen har varit sådär som lördagar nästan aldrig är. lugnt och fint, friidrott på tv, stinas pojkvän på besök, harry potter i soffan och nu kom vi precis hem från en såndär somrig långpromenad. lilla grisen chevvy var from som en oljetank, och eftersom vi inte mötte några andra hundar på vägen så slapp vi skriva under några dödsattester. sol och regn om vartannat, och hennes öron står aldrig upp samtidigt...




nu piskar ösregnet, och min vän blixten ropar från fjärran moln.




och ikväll ska det väl bli dans av kan jag tro. ska hjälpa gunilla att lirka upp hennes klädkammardörr så att hon kommer åt sitt smink och sina kläder. vet inte riktigt vilka förväntningarna är, men det är ju lördag och såklart ska vi supa som vi aldrig supit förut. fest.

nu ska jag leka med hundkompisen och lyssna på de tusen låtarna som jag fick av marcus igår. gött mos (spagetti).

Inga kommentarer: