måndag, augusti 08, 2005

mister potterboy överlevde ännu 600 sidor skräck


så är det då äntligen över för den här gången; Harry Potter-boken är utläst, vilket innebär att den här kvällen är starten på ytterligare månader av spänd förväntan. äventyret måste fortsätta!

recensenterna lovade tårar, vilka jag svalde tappert där jag satt på den soliga altanen och vände de sista bladen. inte helt oväntat, men på intet sätt en besvikelse heller. det var helt enkelt en värdig uppföljare, och nu är harry-vännen ännu ett steg närmre den totala katastrofen eller dess motsats, och gud, låt henne skriva snabbare än blixten så att inga detaljer går förlorade ur mitt minne.


färdigläsandet av boken innebär också att jag är fri att läsa vad jag vill från och med nu, och jag ska genast återuppta den trista unni drougge-sagan innan jag plockar fram bortglömda skatter ur min ytterst pretentiösa bokhylla.


harry, harry, jag saknar dig redan!


dagen i övrigt bjöd på mycket sol, vit sand på höllvikenstranden, räkor och vin framför friidrotten och ja, jag var duktig och gick till arbetsförmedlingen. sökte till och med några jobb. imorgon ska vi åka karuseller tills vi kräks.


Inga kommentarer: