onsdag, april 08, 2009

att inte riktigt orka


bloggen har tagit semester bara för att jag absolut inte har gjort detsamma. värkande ben efter långa, långa pass (är på tionde dagen av fjorton, sen är jag ledig en dag innan vardagen är återställd, junior EM är över och mina vanliga jobbpass är tillbaka), trött huvud av konstant trevlighet (från min sida), ljud (från bowlarnas sida) och tusen saker att hålla reda på (i kaos). så idag fuskar jag.



Nämn något som gjorde dig glad igår: stina bjöd på after woek-öl i nya lägenheten och martin köpte en kyckling.
Vad gjorde du kl 08 imorse: hackade grönsaker till sallader och bagels, samtidigt som jag bekämpade tröttheten med sunkigt kaffe.
Vad gjorde du för 15 min sedan: drack ett glas vitt vin med Laga Lätt i köket.
Det sista du sa högt: "kom hem tidigt och var försiktig!" till martin, innan han bega sig till Köpenhamn på en klubbkväll som jag ville följa med på.
Det senaste någon sa till dig: "ska träffa ullis också!" sa martin. konstigt att ingen av oss säger hejdå.
Vad har du druckit idag: ett gäng kaffeslurkar, c-vitaminbrus, två loka, tusen liter vatten och två glas vitt vin, för att inte tycka alltför synd om mig själv.
Vad var det senaste du åt: kycklingsallad som jag fick med mig hem från jobbet.
Vad var det senaste du köpte: igår skickade jag in stina i affären efter cigaretter, men sådant räknas kanske inte?
Vad är det för färg på din ytterdörr: fulbrun.
Vad är det för väder hos dig nu: vackert och skymningsmörkt, och jag önskar att jag var ledig under de här härliga vårdagarna, men jag får vackert vänta till den obetalda semestern i augusti.
Godaste glassmaken: föredrar sorbet.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: kanske, men inte av den långvariga sorten.
Sover du tungt: just nu sover jag som en död, men det beror på min jobbsituation.
Drömmer du mardrömmar: ibland, men oftare drömmer jag om sådant som hänt eller kommer att hända.
Trivs du med ditt jobb: jag trivs med mitt jobb men vantrivs med min lön.
Favoritklädsel: just nu älskar jag min stora och tvärrandiga tröja som är alldeles mjuk och skön och har värmande, långa ärmmuddar.
Favoritlåt just nu: american boy, estelle. trots att det är min alarmsignal.
Vad ser du om du tittar till höger: fjärrkontrollen som vilar tryggt på ryggstödet till soffan.
Vad gör dig glad just nu: tanken på lönen som kommer i slutet av maj.
Vad ska du göra härnäst: lägga mig under täcket, ställa klockan på 05.30 och se nåt riktigt tråkigt på TV.
Höger eller vänsterhänt: höger.
Humör just nu: bittert.
Favoritgodis: choklad.
Kläder just nu: randiga tröjan och jeans som har fått knän.
Sommarplaner:? jobb, om jag har tur (får besked efter påsk, men intervjun var lovande), och i augusti ska jag och martin vakta huset i kyrksten i en vecka, vilket innebär bad i sjön och drinkar på altanen.
Hur många kuddar sover du med: tre, fast inte ovanpå varandra såklart.
Spelar du något instrument: nej, men jag lyssnar på nyckelknippans klirrande när jag går.
Morgon eller nattmänniska: rutinmänniska.
Vad är viktigast för dig: att vara nöjd med tillvaron och att få lov att vara som jag är.
Är du kittlig: bara ibland, om jag är spänd och trött.
Snarkar du: ja.
Stjärntecken: vädur.
Äckligaste insekten: spindlar. de ska alla dö.
Längtar du mest efter just nu: söndag kväll, när min tvåveckorsperiod är över och i kan gå på banketten, dricka vin och sedan vara lediga en dag.



ja, jag vet. fusk och misär. men listan låg på cosmopolitans hemsida, och jag har haft lite ångest över min inaktivitet här. jag ska bättra mig. lovar. men först ska jag gå igenom dimman och komma ut helskinnad på andra sidan. jag har redan rivit av en tumme på ett rivjärn och mina fötter har berättat att de aldrig kommer att bli sig lika, men levande ska jag väl kunna vara i alla fall.






Inga kommentarer: