tisdag, juni 09, 2009

hur trött blir man av en semester egentligen?

hemma från Berlin. vädrets krafter var definitivt inte på vår sida, och vi som packat resväskan med en alltför positiv syn på framtiden frös som herrelösa hundar i regnet. införskaffade paraplyer första dagen (och ett hett tips: köp inte skitparaplyer från en turkisk allt-i-allobutik när det regnar som mest, det är bara dyrt och dåligt) men de hjälpte inte mot skor som släppte in vatten. på ditvägen åkte jag i sandaler som inte använts sedan förra sommaren, och med solsken i blick fick jag skavblåsor redan innan vi nått lägenheten. de övriga två paren skor torkade aldrig. det är som på festival, det där med att gå runt med kalla, blöta fötter i fem dagar. min enda jacka råkade vara en kavaj modell mindre. tur att den enormt varma sjalen från Teneriffa fick följa med (tänkt att ha som kudde på bussen, men blev i stället en livräddare).

det var en annan sorts Berlin den här gången. det var mer vardag, mindre fest, fler promenader, restaurangbesök, cocktails och kartläsning. detaljerad redovisning följer en annan dag, jag lovar. idag hinns ingenting med. ska agera personal på en sjuttioårsfest och har ingen aning om vilken look som är bäst: cateringoutfit eller nedtonad gäst? ska börja med att hämta ut mitt paket från Haléns och klippa naglarna till respektabel längd. sorgkanter som semestern bidragit med skall utrotas, liksom festlig busslukt i håret.




Inga kommentarer: