måndag, juni 01, 2009

var det brevbäraren? nä, bara en sverigedemokrat.

jag väntar på posten. eftersom brevbäraren brukar dyka upp vid tolvsnåret borde jag väl snart ge upp och inse att mina Halénskläder inte kommer att dyka upp idag, utan att jag snällt får vänta tills efter berlinstrapatserna. tråkigt. måste möblera om i min mentala packlista.

egentligen tycker jag att det är roligt att packa. det är en sport att få plats med allt man behöver och förväntan viks in mellan T-shirts och hoprullade jeans. givetvis packar jag ner tre gånger mer kläder än jag behöver, och särskilt nu på sommaren och allra mest särskilt till Berlin. nej, jag packar inte ner mer kläder på sommaren än vintern, men jag tror mig behöva betydligt fler ombyten. när blixtlåset runt den lånade resväskan dras igen inför avfärden, har jag ännu inte förstått att kläderna jag tar på mig på morgonen kommer att fungera som promenaddress, cocktailklänning, middagsutstyrsl, öl-vid-vatten-häng och dansgolvsmjukisdress. sommar. Berlin. oförutsägbart och enkelt.

de viktigaste sakerna att komma ihåg (förutom mobilladdare, glasögon och sådana självklarheter) är solkräm, taxinummer för vilsna morgnar och deodorant. men om jag ska vara ärlig så går allt sådant att fixa på plats. jag är redan på semester. avslappningen är total och solen skiner. orosmolnen har skingrats för länge sedan. kram på er.





Inga kommentarer: