tisdag, juni 23, 2009

ibland måste man få lov att bara vara tråkig

1.Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4, vad står det?
"-Självklart, grimaserade han, självklart..."

2.Sträck ut din vänstra arm, vad rör du vid?
stora kaffekoppen.

3. Vad såg du senast på tv?
MASH igår, liksom varje kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
halv tio kanske? (men den är 09.53)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
gatuljud, skrik på ett språk jag inte kan identifiera och Antony som sjunger I was young when I left home.

6. När var du senast ute, vad gjorde du då?
igår cyklade jag till apoteket för att inhandla allidrin och voltaren T på tant doktorns inrådan.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
kollade igenom alla blogginlägg jag missat under natten. detta formulär fanns i galaxer i mina målarbraxer.

8. Vad har du på dig?
hemmajeansshorts och oversize-tishan med Roy Lichtensteinmotiv där det står "I need a hero", men det gör jag inte. nästan aldrig i alla fall.

9. Drömde du något i natt?
det jag drömde har hunnit suddas ut så mycket att jag vet att det var något speciellt, men jag kan tyvärr inte längre urskilja konturerna.

10. När skrattade du senast?
igår när jag spelade UNO mot en kille i england och en i italien. de var roliga.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
mina två favorittavlor, en fin spegel och en tavla som jag avskyr, men som martin tycker om. (se längst ner.)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
en konstig flugliknande insekt, grön och röd.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
det är så fruktansvärt själviskt att publicera, eftersom bara jag bryr mig om svaren. egentligen.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
old school. den var tramsig och rolig.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
en lägenhet och en butikslokal där jag skulle sälja sådant som jag själv tycker om.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
jag avskyr att ha långa naglar. det är äckligt tycker jag.

17. George Bush?
känns tack och lov som ett överspelat kapitel i världshistorien.

18 och 19. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
selma och lillsatan.

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
absolut. jag tänker inte flytta tillbaka till sheffield, men kanske berlin eller barcelona eller nåt annat som börjar på B.

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"du var dålig på yatzy men bra på en del annat."

22. Jag utmanar
... alla som läser detta, bara för att jag vill veta om jag själv orkar läsa andra svar...


i spegeln skymtar även martins fula tavla...



Inga kommentarer: