tisdag, augusti 10, 2010

heimstaden

jag fick precis ett erbjudande om visning av en lägenhet jag inte minns att jag sökt. visningen är i morgon. jag måste ha anmält intresse i juni nån gång. det är så heimstaden gör sitt urval:

vi bjuder in folk med omöjligt kort varsel, till en lägenhet som inte renoverats på tjugo år, och som har inflyttningsdatum om två veckor. av idioterna som fortfarande är intresserade lottar vi.



Brasklapp: detta är inte sanning, utan en humoristisk teori. Ni kan inte stämma mig, era jävlar!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jag tror att din teori eventuellt stämmer!

lisa lightning sa...

ja, eller hur? de vägrar till exempel försöka få vår lägenhet uthyrd tidigare, trots att de har massor av folk som söker...

Sandra sa...

Kolla med Hyresgästföreningen om detta: Det finns en regel som säger att om du kan presentera en godkänd hyresgäst innan din uppsägningstid har gått ut så kan de inte neka det. Om de ändå säger nej till den personen är du löst från uppsägningstiden eftersom du gjort allt du är skyldig att göra för att lösa situationen. Alliansen kanske tagit bort regeln vad vet jag? Men det gällde innan i alla fall! KOlla upp kolla upp!!!

lisa lightning sa...

Tack! jag har faktiskt en kompis som vill ha lägenheten!