lördag, augusti 28, 2010

när reality-TV överträffar verkligheten

har ni sett million dollar listing? jag kan stolt erkänna att en av mina största guilty pleasures är reality-TV som handlar om hus. bygga hus, köpa hus, inreda hus eller sälja hus spelar inte så stor roll, men jag anser dessa program bidra med en total hjärndöd avslappning, som inga andra TV-shower lyckas uppbåda.

i million dollar listing säljs det dyra hus, och här finns chad. chad är som sverigedemokraternas reklamfilm personifierad; han lämnar en gapande, undrande om han är på riktigt. fast egentligen vill jag inte veta om det är ett skådespel för kamerorna, för jag vill så gärna tro att denna underhållande och enerverande människa hade kunnat leva mitt ibland oss:





såhär var jag när jag var 20. fast med lite mer robert smith i blicken.






vad jag EGENTLIGEN vill visa är när chad köper svarta sneakers. för 600 dollars. och slänger ur sig den gamla godingen "Once you go black..." varpå skoförsäljerskan skrattar artigt, vilket i chads huvud inte betyder att det räcker så, utan han fortsätter efter en pinsam paus: "...you never go back, haha!" men det klippet finns inte goddamit.


man kan säga att chad är den kändis jag hade velat träffa mest av alla. eller minst.

6 kommentarer:

Sara Katt sa...

alla skulle behöva lite mer robert smith i blicken.

Blajkel sa...

Sett, ser om jag får chansen. Vill döda den ANDA svarthåriga snubben. Den självgoda spretluggen som har beef med Chad.

lisa lightning sa...

JA! vad heter han? inte madison utan den tredje. som är typ tolv år och ser ut som trettifem. vi dödar honom tillsammans! jag kan utnyttja mina LA-kontakter...

sara: håller med dig gör jag.

M sa...

Lol: "chad är som sverigedemokraternas reklamfilm personifierad; han lämnar en gapande, undrande om han är på riktigt."

Blajkel sa...

josh flagg heter den jäveln.

lisa lightning sa...

jag ska pangspraya honom!