torsdag, mars 22, 2012

att fylla år.


när jag fyllde 28 hade jag en fruktansvärt deppig födelsedag. ingen frukost på sängen, vill minnas att jobbdagen var jobbig, inga presenter, på restaurangen var personalen dryg och måltiden inte perfekt (fast den svenska ostbrickan drömmer jag fortfarande våta drömmar om). efter maten skulle jag träffa vänner och båda två ställde in. hamnade i ett ölsällskap, oplanerat. de var på jobbfest. ingen ville prata med mig; jag var party och dryg. sa att jag skulle ta en cigg och gick i stället hem.

dagen efter fick jag blommor, choklad och grattiskort på posten, men då var det ta mig fan för sent att ta tillbaka tårarna av besvikelse.


i år har jag planerat bättre. på lördag SKA jag äta god frukost med min katt, min tidning och min man. sen ska jag städa. sen ska jag äta lunch och dricka bubbel. sen ska jag ha fritid. sen ska jag äta middag med min extended family (gravad oxe med gin och äggula till förrätt?). sen ska jag gå på wrestling och har fått nye svenske mästaren att reservera bord så att mina födelsedagsben slipper stå och efter allt det är schemat öppet, vilket innebär att jag antingen kommer dansa mig svettig eller äta en french hot dog och gå hem.


jag älskar att fylla år. idag hittade jag en ny rynka och fick visa leg på Systembolaget. jag är inte rädd för åldrande. jag använder Nivea Q10. när jag var nitton trodde jag att tjugosexåringar var vuxna. nu är jag barn, gift, har katt och gillar att gå upp sju på helgen (sovmorgon). på lördag fyller jag 29. trodde aldrig att jag skulle överleva så här länge.








4 kommentarer:

Vintagemamman sa...

ja, jag kommer ihåg förra årets besvikelse. Aldrig mer sis!

Burgschki sa...

åh grattis i förskott klart det blir bättre i år. förra året åkte jag till helen-sjön med mitt ex och ambassadören sjöng för mig men jag var ändå så himla ledsen. för allt.

lisa lightning sa...

Burg: ja, gu, det är ju det värsta. när allt är fint och bra och man ändå inte har humöret och inte kan förmå såg att uppskatta det.

stina: i år bestämmer jag allt. då blir det bra!

Limpy sa...

Grattis i efterskott Lisa!