tisdag, mars 06, 2012

inte om jag hamnade på en öde ö eller så, men om valfriheten begränsades.

om jag var tvungen att välja endast 5 livsmedel att leva av tills jag dör (eller i ett år, en månad, nåt åt det hållet) hade jag valt

1. potatis
2. choklad
3. kikärtor
4. krossade tomater
5. bananer

vad som slår mig är att jag egentligen inte äter alla fem tillräckligt ofta för att rättfärdiga mitt val, men framför allt att potatis heter potatis (singularis) och kikärtor kikärtor. fast vem vill ha en endaste kikärta? en potatis å andra sidan är en halv måltid. choklad är en obegränsad enhet. idag ska jag äta fiskgratäng. varken en eller flera.

i morgon hoppas jag på något med rotfrukter och kyckling. livet är bra spännande ibland.






4 kommentarer:

lisa lightning sa...

kan jag byta ut krossade tomater och banan mot crème fraîche och vin? ja, det kan jag. och gör. hepp.

Burgschki sa...

hhahaha!!

gurka
lakrits
ägg
ost
jordnötter

eller är dryck med? för då blire vinölvingintonic

lisa lightning sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisa lightning sa...

detta känns så fruktansvärt trivialt, men ju mer jag tänker på det desto mer ångest får jag. tänk om man väljer fel? ost vill jag också ha med. hur gör jag då? vad byter jag ut? så svårt...