lördag, mars 31, 2012

arla pensionärsmorgon





klockan visar 05.55 när katten äntligen lyckas väcka mig med sina jamanden och strykningar. hon hoppar upp och lägger sig som en höna på min axel och jag somnar om. klockan 06.30 har jag legat och dragit mig lättjefullt i en kvart. tänkt att sovmorgnar är en fantastisk lyx. smyger upp, hämtar tidningen och brygger en balja starkt kaffe. slår mig ner i min soffa, lägger katten på ryggstödet och njuter av att i lugn och ro kunna ta del av vad som hänt i världen (det enda som stör är att nyhetsmorgonsändningarna inte börjar förrän åtta, och jag får således nöja mig med Sverige-repris som bakgrundssorl - att jag har utmärkt radio i datorn har ännu inte slagit mig). jag bläddrar, genom flikar på datorn och sidor i tidningen. låter en flabbfull kaffe slinka ner någonstans mellan Tolgfors och Frida Fahrman. ser den första solen kasta siluetter på min vägg. klockan 07.45 skickar jag iväg ett SMS till en kompis. tipsar om att man kan köpa tre paket kaffe för 59 kronor på Lucu Food. klockan åtta börjar nyhetsmorgon. min man har vaknat och vi lagar frukost.


om någon visat mitt tjugoåriga jag denna pensionär till tjugonioåring, så hade jag smällt av.

igår drack jag en (1) öl på en uteservering och gick hem. kollade på Postkodmiljonären och somnade till Let's Dance.

idag ska jag gå igenom lådor som ska upp på vinden, och sedan har jag lite styrelseuppdrag inbokat.

mitt tjugoåriga jag hade kanske varit på väg hem nu, med glansig blick och rökdoftande hårspraysfrisyr.

2 kommentarer:

Vintagemamman sa...

Ja, du har blivit vuxen kära syster.... VÄLKOMMEN:)
Påskmiddag till helgen?

lisa lightning sa...

martins familj kommer hit påskhelgen, så någon dag får vi styra upp ägg och lammstek, fo def.