tisdag, mars 27, 2012

den stora, feta världen





eftersom jag har en ny dator (tack igen fina familjen!) kan jag återuppta min favorithobby - att dega i soffan och läsa bloggar. det var ett par år sedan jag sist kunde surfa runt utan att vara bunden vid köksskrivbordet aka kontoret, och vem vill leva sitt liv på en pinnstol när man kan ligga mjukt med katt på benen i stället?

jag har verkligen försökt hänga med i världen, främst med hjälp av mobilen, men Bloglovin' för iPhone suger och jag inser nu att det har hänt så himla mycket som jag missat! låtar, YouTube-klipp, länkar och artiklar har förblivit outforskade då min lilla skärm och trista uppkoppling inte inbjudit till några längre sittningar. det största och viktigaste på Internet, som jag inte hade en aning om, verkar vara att alla är med barn. typ, alla. nästan. det känns bra och fint. människor blir vuxna. världen snurrar på. djur äter varandra, vi äter dem, vi krigar och utvecklar vaccin mot sjukdomar och sedan förökar vi oss.

själv är jag inte det minsta gravid, men däremot har jag blivit smällfet (-are). det är inte avsiktligt. det bara blev så.


i lördags lade min fina supergravida syster en moderlig hand på min tjocka mage och tyckte att jag var fin. sådär som man säger till någon i sjunde månaden med andakt och förväntan i rösten. och det är väl tur det, att jag är fet och fin och inte fet och ful. det måste vara min lyster.

Inga kommentarer: