torsdag, mars 29, 2012

lär er





saker jag ABSOLUT inte har tålamod med:

#1 när folk köar i fem minuter för att sedan inte riktigt veta vad de vill ha.

#2 när folk köar i fem minuter, beställer en latte och när man är tre sekunder ifrån klar med den meddelar att de vill ha en till.

#3 när människor som köat i fem minuter står med ryggen mot expediten (mig) när de kommer fram till disken, eftersom det är viktigare att prata med polarna.



över huvud taget finns det många dumma saker människor gör i och vid köer. alla ovanstående visar inte bara på ohälsosam konsumtion, då folk uppenbarligen handlar för handlandets skull och inte för att de faktiskt vet vad de behöver/vill ha, utan även på total avsaknad av solidaritet med övriga köande gäster och personalen som väntar på beställningen.


jag menar, vem fan går in på ICA, ställer sig i kön, väntar i sju minuter på att komma fram till kassörskan för att sedan vända ryggen mot henne, fundera på vad man egentligen vill ha och slutligen be hen vänta medan man hämtar varorna. "jo, jag ska ha lite mjölk, vänta här bara!" nä, precis.



vad jag hade kunnat skriva här, i stället för gnäll, är att jag fick besök av Anders Borg idag, och sedan fick jag blindprova olika mjölksorter som håller på att utvecklas av Skånemejerier. men gnället känns mer i magen och är dessutom i utbildande syfte. lapa i er.

2 kommentarer:

EMELI sa...

Jag avskyr köa bakom någon i x minuter för att sedan köa x minuter till för personen framför gör ovan punkter.

lisa lightning sa...

eller hur?! och jag kom på en sak till: när plånboken ligger längst ner i väskan. ärligt talat. man VET ju att man ska betala!