tisdag, augusti 14, 2012

jag vet att ni vill veta


mitt liv är en smula schemalagt just nu. jag går upp, jag dricker kaffe och äter två ägg. jag är på jobbet 06.52. jag tar lunchrast mellan elva och halv tolv, under vilken jag äter, röker och skiter. det är dagens höjdpunkt. jag slutar alltid lite för sent och är hemma 15.57 om jag inte går inom ICA. jag lagar mat och dricker vin, jag äter mat och dricker vin. inga ofantliga mängder. sedan jäser jag i en halvtimme eller så, och om jag har ångest alternativt någon form utav energi alternativt en känsla av att jag ändå borde duscha, så springer/lunkar/joggar/hasar jag mig runt parken och tänker att jag är ett riktigt hälsofreak. om jag inte tar mig ut i löparspåret, det vill säga de andra tre vardagskvällarna i veckan, så gör jag det näst bästa = äter sjukt mycket choklad i stället. sedan somnar jag efter att ha läst några sidor i någon bok. oftast runt tio.

hade det inte varit för helgerna så hade någon förmodligen skrivit en bok om mitt liv. den hade varit såhär lång.




1 kommentar:

Vintagemamman sa...

Syster - ditt liv låter faktiskt en aning tragiskt och förutsägbart:S