tisdag, april 28, 2009

ellosfynd inför den svettiga årstiden



i väntan på paketet från broarne.se gick jag till posten och fick ut en stor ellospåse. jag glömmer alltid vad det är jag beställt, så det är som julafton varje gång paketet slits upp. idag var det till min glädje bara fina och bra saker!


jag älskar blusar i fina mönster! den här är finare i verkligheten, och alldeles fladdrig och glad.


jeansshorts som inte är oanständigt korta ar förra sommarens hedersplagg, så ett par i en lite ljusare färg känns som en god investering (och ett plus för passformen som verkar perfekt).


på sommaren måste man ha framförhållning. den där fikan på förmiddagen kan lätt leda till vilda strapatser, promenader, öl i off road-terräng och svettig dans, alltså måste fötterna vara förberedda. då behövs det tygskor som man inte är rädd om. som dessa, fjuttbilliga. jag kan meddela att de båda är från duffy och i samma storlek (jag är en gedigen stl 40), men det vänstra paret känns som två storlekar mindre än det högra. konstigt. jag tänker emellertid gå in dem så att de är uttänjda lagom till juni.

jag fick även en massa bra BH:ar, trosor och linnen. ibland är ellos alldeles för praktiska! åtminstone när allting passar.


vad jag däremot inte fick var den här klänningen som jag sett fram emot:

men den kommer i mitten av maj. verkar den inte alldeles underbar?

vädret tillåter inte mig springa runt lättklädd i mjuka skor än, men däremot har jag fått avnjuta en stillsam fika på sim3 med en lillasyster, en hundvalp, en camilla, en astridbebis och en john. och en sjukt god macka som jag ångrar att jag åt upp. är så mätt att jag mår illa! men vem kan motstå cheddar och avokado, varmt och gojsigt med en massa sallad intryckt emellan? inte jag i alla fall, när magen kräver en kolhydratsspäckad frukost.

dags att slappa med oprah och martin innan jobbet ska få engagera mig.

Inga kommentarer: