fredag, april 17, 2009

påskmuffins och påskägg



jag väntade inte länge med att använda bakpyntet! det är tydligen en tradition att ta med tårta till jobbet på sin födelsedag. det visste inte jag när jag fyllde år, och dessutom var jag mitt inne i första sockeravvänjningsfasen och skulle inte drömma om att sätta tänderna i ett bakverk. så när micke på jobbet fyllde år igår, passade jag på att kompensera och tog med mig citron- och chokladmuffins.



för att vara en icke-bakare så gjorde jag ett bra jobb! jag förundras som vanligt över att ett recept som ska ge 60 muffins bara räcker till 14. jag använder muffinsformar, inte knäckformar.


dessutom tycker jag att man ska slippa anstränga sig på sin födelsedag. bättre om andra tar med tårta.



om jag inte hade köpt weiss bier för alla mina slantar igår, hade det här varit en bra dag för en promenad i stan. jag hade till exempel velat köpa mig ett melodiägg.

jag fattar inte att det inte uppfunnits tidigare! tänk på alla gånger som äggen blivit överkokta, bara för att man inte har tålamod att stå och vakta kastrullen. aldrig mer! själv är jag en killing me softly-tjej.


melodiägget hade varit bra att ha i helgen, då en sen påsk ska firas. vi som arbetade oss igenom hela storhelgen ska få vår revansch. stina och erik ska laga lammet, jag och martin ska fixa äggfärg, förrätt och en dunk jelzin. påskigt.

Inga kommentarer: