torsdag, april 30, 2009

the opposite of hallelujah


visst är det irriterande när man inte kan kanalisera sin energi? har ingen möjlighet att skrida till verket med alla mina planer, eftersom jag måste sitta hemma och vänta på vaktmästaren. känns som om jag inte gjort annat de senaste veckorna. fixa den snart, snälla du!

om han, mot förmodan, dyker upp snart så hinner jag handla i god tid, så att laxen och räkorna tinar innan de ska slukas, och så hinner jag ränna runt bland butikerna och kanske hitta någon fin fejkfetaost och eventuellt lite fin sparris, broccoli och annat grönt och vårigt. salladslök och sugersnaps.

vi ska fira valborg med systrar, systerdöttrar, eld i hyllie och hundar av olika storlek. vi ska grilla. känns så sommaridylliskt att jag säkert kommer att supa mig full på mamma och pappas vin, för att jag inte kan hantera för mycket fint på en gång (eller så blir allt bara bra och mysigt).




på radion idag spelas bara bra musik. en indirekt uppmaning till disk och tvättvikning. jag måste vara ett slags medium som ser alla dessa dolda signaler överallt. eller hur? fattar inte varför alla tycker så illa om kitty jutbring.


Inga kommentarer: