fredag, maj 29, 2009

vacation for youngsters

idag jobbade jag min sista arbetsdag för säsongen. jag ska vara ledig en MÅNAD. obetalt, men ändå ledig. jag har stora planer. drömmer om en storstädning lika grundlig som en flyttstädning. drömmer om att ligga på en filt i Pildammsparken och läsa böcker. drömmer om att dansa mig svettig på utomhusdansgolv i Berlin. smygstartar semestern med att drömma om en god middag på Tempo eller Möllan i kväll, eftersom fina Maria fyller 30 och eftersom alla högtider bör firas med smakkombinationer som man inte behöver komma på själv.

sista arbetsdagen alltså. efter en veckas avslutningsstädning så har jag träningsvärk. det känns inte helt okej. och regnet har hängt i luften hela dagen.

för att göra mig själv lite extra glad köpte jag ett par långa leggings på JC. expediten var i 20-årsåldern och Niade mig. tre gånger. det känns mycket märkligt. inte för att det får mig att känna mig gammal eller nåt sånt, utan för att jag verkligen föredrar service som är personlig och rak. i mitt jobb ser jag det som en konstform att kunna prata med en främling (gäst) som att vi har känt varandra i en evighet. att dua är att säga "tjena, vad kul att du är här". jag ångrar att jag inte Niade snubben bakom disken tillbaka, fast då hade han säkert kissat på sig. han verkade osäker och ny (men rar). och nej, jag är inte gammal.




Inga kommentarer: