onsdag, mars 24, 2010

eller?

en av mina gäster och jag skojade om hur många griniga tanter och farbröder som håller till i hallen där jag jobbar. plötsligt tittade han medkännande på mig och sa att han förstår att det kan vara tufft, eftersom så många ser ner på det jag gör och anser det vara ett mindre värt yrke. han däremot, förstod givetvis vikten av alla yrkesgrupper och visste såklart att samhället hade avstannat om inte alla gjorde sitt.

what's up with that? passive aggressive?
själv brukar jag sällan reflektera över att jag är mindre värd än andra. jag har jobbat i restaurangbranschen i elva år och är utbildad krögare. jag har dessutom pluggat mer än tre år på högskola/universitet parallellt med jobbet. jag vet inte riktigt vad det är jag ska skämmas över.

klanske över att vi i rastaurangbranschen jobbar hårdare än många, men har betydligt sämre lön?

2 kommentarer:

Fisken sa...

Låter som om du är berättigad till bidrag till mindre bemedlade OCH nån slags U-hjälp.

lisa lightning sa...

ja tack.