torsdag, mars 04, 2010

en hyllning en torsdag

just nu tycker jag synd om alla som inte bor i malmö.
men alla andra... restaurang möllan. ärligt talat.


att komma dit, få uppriktig service, igenkännande, den fantastiska inlagda gurkan och senapsdressingen, vin och öl för en spottstyver och mysbelysning för en budgetpeng är lika underbart varje gång. och DET SPELAR INGEN ROLL att man måste masa sina trötta ben till bardisken för att beställa. det går bra ändå.  för monsiur gay i baren är så sjukt bra och kvalitetsmedveten och ofjäskig att jag, som servicemänniska, smälter varje gång.

och såhär är det:


varje gång vi går dit, så får jag en tår i ögat, för att maten är så god, så folklig, så smakrik, så generös och så trösterik, likt en moders fylliga barm. så är det. jag vill aldrig gå därifrån.


och det är sant. särskilt det där med tåren i ögat. fråga martin.


punkt. gå dit. nu!

4 kommentarer:

Sara Katt sa...

jösses, du är kung på att göra reklam! jag vill gå dit, nu på en gång.

HMB sa...

men åh!!!!!
min bror bor ju där typ. tror jag. han bor på amiralsgatan, det är väl rätt nära möllan va? det kan hända att jag varit där och druckit en del öl på uteserveringen...

Sandra sa...

Jag och Staffan gick dit och åt i höstas och det var för en gång skull så att jag kände att det här kunde jag inte gjort bättre själv. För så tycker jag ofta det är när man äter ute, tyvärr! Men lät. Jag rekommenderar det också! Mumsfillibaba!

lisa lightning sa...

ja! det är underbart! det är ju inte så att de försöka laga pretentiös gourmémat, utan bara rejält och gott. och det har alltid varit så älskar säkra kort.

och ja helen, amiralsgatan är ganska nära. om du inte varit där så får vi gå dit när du hälsar på nästa gång. till och med veg-rätterna är bra...