fredag, juli 30, 2010

apropå mat

burgschki berättade i en kommentar att hon hade med sig havregrynsgröt i matlådan på jobbet, vilket osökt fick mig att tänka på min svåger.


min svåger pendlar till köpenhamn varje dag, och för att spara lite tid äter han sin frukost på tåget. under en period åt han en slags grötvälling av bovete och mjölk/fil, hackad frukt och annat nyttigt. för att spara lite tid och disk så nyttjade han inte matlådor, utan hällde allting i en plastpåse. när han väl satt på tåget, så bet han helt enkelt av ett hörn på påsen och slurkade i sig innehållet. som att dia en ko. eller äta nötcreme.

värt att säga är att min svåger är en stilig kille i skjorta och slacks.

och grötmixen måste ha sett ut som kräk.

och jag önskar så att jag var med...

3 kommentarer:

Sandra sa...

Han kanske använde såna där svarta påsar som man har till att plocka hundbajs med? Nu när jag läste igenom vad jag skrev så inser jag att det kanske hade varit lika illa...

lisa lightning sa...

HAHAHA, ja, det hade nog varit ännu värre faktiskt!

Burgschki sa...

hahaha, det var ju som grötmognot som hela hustrun brukade blogga om.

men jag hade int med mig gröt, jag har havregryn i köket på jobbet. quick fix liksom.