måndag, juli 05, 2010

vad man tänker för att rättfärdiga att inte vara utomhus:

  • solen är farlig! akta solen! ingen SPF i världen är hög nog!
  • det måste vara svalare inomhus än utomhus.
  • på semestern ska man ju ta det lugnt, ligga på sofflocket och fundera.
  • att vara inomhus ger tillgång till obegränsade mängder kranvatten.
  • det är faktiskt kvalitetstid, att se gamla avsnitt av twin peaks, varvat med riktigt dåliga filmer.
  • att leva inomhus är en konstform. att laga mat av vad som finns, att rota fram snacks i form av salta pinnar och utgångna chips från skafferiet, och skölja ner med en gammal två-åtta, är som att leva campingliv.
  • internet finns inte utomhus. eller jo, men jag är för snål för att missbruka podphonen.
  • jag har badat klart.



till och med jag vet att jag ljuger, och nu får det vara nog. åker till värmland i morgon för att avnjuta det riktiga utelivet i några dagar, med grusvägspromenader, sjöbad och insektsskådning. hejdå malmö.

3 kommentarer:

Burgschki sa...

fifan det har varit 38 grader här i helgen. jag var inne hela lördagen med nerdragna persienner och fläkten på. det var för varmt ute. det var min ursäkt. det och fotboll på tv.

hare så fint i värmland, ska du träffa helenmariabackstrom?

Emma says... sa...

haha word! fast idag ska jag faktiskt kasta mig i en park och se om jag kan få bli lite brun, liiite sol bara!

lisa lightning sa...

burg: vi kommer sällan över 30 här ju, men det räcker. det är en mardröm. ska försöka hinna med HMB ja, det är min plan.

emma: jag har varit två turer i spanien, så I'm done like a slice of toast. fast kanske, kanske kommer jag att hamna på stranden idag trots allt.