söndag, juli 11, 2010

äventyrlighet

häromdagen träffade jag helen maria bäckström. jag fick en fin present som just har åkt 30-gradig buss med oss i tio timmar. för att jag inte skulle glömma den på hatthyllan band martins syster ett rött snöre runt den, som hängde ner i mitt huvud. det är nog veckans bästa uppfinning! presenten var såklart ett av helens fantastiska konstverk, och kommer givetvis att visas upp så snart svetten torkat och verkligheten hunnit ifatt.



jag och helen drack vin vid vattnet, och sen fick jag träffa kejsarn innan vi drog på road trip till kristinehamn, där vi dumpade helen på macken. sen körde vi vilse, men det är en annan historia.

3 kommentarer:

HMB sa...

haha!
jag ser ut som Plupp på första bilden. Väldigt troll-betonad. Haha.

Jag är glad att mina nycklar inte följde med er ner till malmö. och jag är chockerad när jag säger det men jag fann min cykel vandaliserad när jag kom tillbaka. och dessutom: Kejsarn hade hoppat ned från den franska balkongen!!!

lisa lightning sa...

men helen, du lovade att cykeln skulle stå säkert ju! jäkla ica-vandaler!

och kejsarn, han klarade sig väl? skulle bara ut en sväng? ragga fladdermöss?

(jag är för övrigt sjukt imponerad över att martin kollade om du glömt nåt i bilen. smart.)

HMB sa...

jag är också djupt imponerad!
av både martin och kejsarn.