tisdag, oktober 05, 2010

en njutbar process

problemen jag dras med i nya lägenheten är rena rama lyxen. vi funderar över saker som var en specifik hylla ska stå. har ju tretusen ställen att välja mellan. och i vilket skåp ska sängkläderna få sin plats? och mina fina bilder signerade helen. var ska de hänga? alla väggarna är ju enorma, så de kan ju faktiskt få plats var som helst. och vi behöver lampor. lampor är fantastiska. jag går gärna på lampshopping. och vi behöver dubbla duschdraperier, en gigantisk soffa, mattor, fina saker och...ni fattar.

det bästa av allt är att det får lov att ta tid. det är ingen brådska. jag går gärna små promenader genom halvtomma rum, tänder några stearinljus i brist på belysning och slår mig sedan ner i vår lilla soffa som placerats i vardagsrummets mitt. för att vi kan. för att den får plats där.


genom ett fönster håller vi koll på grannarna över gatan. genom ett annat vajar trädtopparna ljudlöst.

Inga kommentarer: