onsdag, oktober 13, 2010

jag blir mosig i magen av människors godhet

igår ringde vi på soffannons på blocket. annonsören visade sig vara vår granne. alltså inte granne som på samma gata, eller granne som på samma gård, utan granne som i den enda som bor på vår trappavsats förutom vi. tror inte att någon varit med om ett smidigare soffköp någonsin.

dessutom bjöd grannen oss på utflyttnings-bartömning. synd att hon ska flytta. det är sådana grannar man vill ha.


jag hade såklart kunnat ta ett foto av soffan, men jag lever i en tekniktillvaro som kan jämföras med vad en daggmask upplever om den i sin jordhåla försöker zappa på en TV som står på översta våningen i Turning Torso. ni får en bild från Bolagret i stället. vår soffa är inte i skinn.




idag ska vi fortsätta fylla vår tillvaro med värdsliga ting. taklampor ska hämtas i gammellägenheten, och fina sandra har lovat mig en bäddmadrass (utbytet mot kanelbullar känns kanske inte helt rättvist, men är hon nöjd är jag nöjd). till helgen kommer min svärfamilj och hälsar på, inklusive hund. alla madrasser äro av godo.




i morse hade jag ännu inte internet. jag är alldeles pirrig av förväntan.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jäklans vilken tur med soffan alltså! Skulle också vilja ha en sån myssoffa till nästa lägenhet! Får se om jag kan ha lika mkt tur jag också!

Nu ska jag på sånglektion!

Vi ses ikväll!!! :D

mikebike sa...

Låter ju så strömlinjeformat det kan bli typ. Fan, divan är grejen tror jag. Hatar min soffa nu och säng så det blir två feta investeringar snart. Men så värt.

lisa lightning sa...

jag vet att det där med divan är jävligt 2002, men det är underbart! vi brukade sitta i knät på varandra. nu kan vi plötsligt ligga raklånga åt vars ett håll. så SJUKT värt!

du får knacka dörr hos grannarna och hålla tummarna.