måndag, oktober 25, 2010

konstigt i försköningsprocessen




















jag bad martin köpa hårfärg. "den billigaste". han köpte vanlig. jag känner mig bortskämd som en lyxhustru.

när jag färgar håret brukar jag ha på mig shorts. det är hett. känns som sommar.

när jag färgar håret brukar jag tänka, ungefär när jag kommit halvvägs, att det är tur att det inte är hårborttagningskräm utan hårfärg jag använder. eller? är det det?

när jag färgar håret brukar jag tänka, ungefär när jag kommit halvvägs, att det ju var synd att färgen inte räckte längre.

när jag färgar håret brukar jag tänka att det är konstigt att färgen ändrar färg. först är den vit. sen gul. sen blå. sen grå. sen ojämn, eftersom jag suger. tur att inte allt är lika föränderligt.

när jag färgar håret och tittar på baksidans beskrivning, så undrar jag alltid varför man vill färga håret svart om man redan har svart hår. pengar i sjön.



















 

ibland har jag internet. oftast inte. jag känner mig som en halv människa.

Inga kommentarer: