tisdag, april 19, 2011

är det inte bomber, slagsmål, stenkastning eller pistolskott, så är det drömmar som stör min sömn

dröm #1: en levande docka.
dröm #2: döda djur som återuppstod.
dröm #3: morgontofflor blev levande djur.


att efter denna fruktansvärt obehagliga natt bli väckt av trappstädaren känns faktiskt bara orättvist. hon väcker mig oavsett om jag har sovmorgon måndag, tisdag, torsdag eller fredag. hon har nog anpassat sitt schema efter mitt, för om det är så att hon städar varje dag måste hon vara blind, och jag har svårt att tro att Malmös kommunala hyresvärd har överseende med den typen av svaghet.

nu låter det som om hon sågar. jag tänker att hon håller på att bygga en lönndörr mellan trappavsatsen och vårt sovrum.

nu vet jag vad jag ska drömma inatt.







1 kommentar:

saralill sa...

sov sött!