tisdag, april 05, 2011

man blir mörkrädd


min kille delar ut post. det betyder att han har en stor cykel med korg fram i vilken han förvarar posten (!) och sin vattenflaska. man kan liksom inte springa uppför trettio hyreshustrappor utan att ta vattenpauser ibland.


idag när han kom ut från en port tutade en bil en massa gånger. sedan körde den förbi, och snubben i bilen höll upp min killes vattenflaska, garvade, hällde ut vattnet. och körde därifrån.

var fan kommer sådana jävla as ifrån?

skulle vilja ta ett snack med hans föräldrar.



jag menar, vi lever inte i öknen. min kille dör inte. det bli bara väldigt jobbigt resten av rundan. och vad fick snubben ut av det hela? det är som när mellanstadiekillar smetar senap i röven på katter för att se hur snabbt de kan springa.






2 kommentarer:

Jonna sa...

Körde han en Volvo 240 eller är jag bara fördomsfull/från landet?

lisa lightning sa...

vad det var för bil förtäljer inte historien, men den var full av skitstövlar i alla fall. akta dig för sådana oavsett var du är!