fredag, april 29, 2011

segregerad grupp?



i min utökade umgängeskrets, dvs vänners vänner, bekanta, kollegor etc är det alltid samma lilla homogena klick som blir utsatt för stölder och misshandel, utfört av människor med invandrarbakgrund. de utsatta? fjuniga, trångsynta svennebanansvennar.

man hade kunnat tänka att det är en ond cirkel; skit händer, svennebanan blir ledsen och arg, ilskan drar till dig mer skit osv, eller kanske att det är en hönan och ägget-gåta. vad kom först? gäng som rånar eller fördomarna om dem?



själv har jag aldrig råkat ut för något utöver överförfriskade medelåldersfetton som tror sig ha rätt att ta flickor på rumpan, trots att jag rör mig i så kallade invandrartäta och farliga områden. kanske är jag street smart och viftar inte med vare sig mobiltelefonen eller brösten.

eller också är det så att jag inte provocerar lika mycket som en skränig nittonåring i bomberjacka, som har "smygrasist" stämplat i den rädda pannan.























farlig bakgata på Möllan


2 kommentarer:

Emeli sa...

Den där bilen på handikapp-platsen, tror du den har tillståd?

lisa lightning sa...

säkert inte. men det vet väl alla att möllan är rena rama vilda västern för bilister.