måndag, april 04, 2011

om det där med att blogga och läsa bloggar och sådär

jag undrar.

bloggare, sådana som är hardcore, skriver flera inlägg om dagen om allt som de gör, och fotograferar allt och är skitduktiga. sedan kör de sammanfattningar över veckan som gått eller månaden som gått, för att inte tala om när året börjar närma sig sitt slut och livet ska summeras överallt.

är det för läsarnas skull? eller för sin egen?


jag kan tänka mig att min krets av läsare har ganska bra koll på vad jag pysslat med senaste veckan, åtminstone det jag delat med mig av, och klarar sig därför utan en summering. hade jag haft några tusen läsare om dagen och sjuttio inlägg i veckan hade det kanske sett annorlunda ut. eller läser folk exakt allt som dessa bloggarkanoner skjuter ur sig?


jag vet att jag gjort er nyfikna på hur min veckosammanfattning skulle sett ut, so here you go:

jag hade ont i huvet, var gnällig, åt god mat på en krog på Värnhem, såg på TV, drack öl på lokal, jobbade lite, såg några filmer och sov varje natt.

frågor på det?

2 kommentarer:

Vintagemamman sa...

Du har missuppfattat.... eller du har fattat men sen ignorerat att du måste i din summering lägga upp bilder på . alvedon, när du gnällde... bilder på din mat, hur mjuk och fluffig din säng ser ut och så klart på din rosa siden klänning som du sover i .... !

lisa lightning sa...

jaha. men jag tar ju inte bilder av allt. #fail